ПОВНОВАЖЕННЯ ДЕРЖАВНИХ ІНСПЕКТОРІВ РИБООХОРОНИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРОМАДЯН ЗА ПЕРЕШКОДЖАННЯ ЇХ ДІЯЛЬНОСТІ


Сумський рибоохоронний патруль надає роз’яснення громадянам стосовно повноважень державних інспекторів та законність їх дій.

Насамперед зауважимо, що органи рибоохорони є правоохоронними органами. Повноваження державного інспектора рибоохрони (інспектора рибного патруля) регламентує ст. 10 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та Положення Управління Державного агентства рибного господарства у Сумській області.

Повноваження

державних інспекторів рибоохорони

(інспекторів рибного патруля)

Під час здійснення рибоохоронних заходів державний інспектор має право:

- здійснювати державний контроль (нагляд) за дотриманням правил використання, порядку придбання та збуту водних біоресурсів;

- давати обов'язкові до виконання письмові вказівки (приписи) про усунення порушень у галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів;

- здійснювати перевірку знарядь добування, контролювати їх кількість, перевіряти відповідність вимогам законодавства;

- вилучати в осіб знаряддя добування водних біоресурсів, транспортні (у тому числі, плавучі) засоби, обладнання та предмети, що були знаряддями правопорушення та незаконно добуті водні біоресурси, а також відповідні документи на них;

- безперешкодно користуватися при виконанні службових обов'язків послугами попутного водного і сухопутного транспорту та засобами зв'язку, що належать користувачам водних біоресурсів усіх форм власності;

- перевіряти документи на право використання водних біоресурсів, зупиняти транспортні (у тому числі, плавучі) засоби та проводити огляд речей, транспортних (у тому числі, плавучих) засобів, знарядь рибальства, добутої продукції та інших предметів;

- безоплатно одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, громадян, іноземців та осіб без громадянства статистичні, інші довідкові та інформаційні матеріали, пояснення, необхідні для визначення стану охорони, відтворення і використання водних біоресурсів, а також повідомлення про аварійні забруднення довкілля;

- безперешкодно користуватися при виконанні службових обов'язків послугами попутного водного і сухопутного транспорту та засобами зв'язку, що належать користувачам водних біоресурсів усіх форм власності;

- визначати розмір збитків, завданих рибному господарству, за затвердженими таксами та методиками;

- викликати посадових осіб, громадян України, іноземців та осіб без громадянства для надання усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням законодавства у галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів;

- вилучати знаряддя добування (вилову) водних біоресурсів, транспортні засоби, обладнання та предмети, що були знаряддями правопорушення у галузі охорони, використання та відтворення водних біоресурсів, а також незаконно добуті водні біоресурси у разі неможливості встановлення власника зазначеного майна;

- безперешкодного доступу до території (у тому числі об'єктів природно-заповідного фонду) і приміщень підприємств, установ та організацій, які здійснюють добування, утримання, зберігання або переробку водних біоресурсів, з метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів;

- у разі неможливості встановлення особи правопорушника на місці вчинення правопорушення доставляти його до правоохоронних органів чи в приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради для складення протоколу про адміністративне правопорушення;

- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис і відеозйомку як допоміжні засоби для запобігання і виявлення порушень законодавства в галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів.

- складати протоколи та розглядати в установленому законом порядку справи про адміністративні правопорушення у галузі охорони, використання і відтворення водних біоресурсів;

- здійснювати передбачені законодавством заходи щодо регулювання рибальства.

Також, відповідно до ст.3 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», рибоохоронці мають право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби і зброю з метою забезпечення виконання правомірних наказів та усних вимог, що добровільно не виконуються.

За опір працівникам рибоохоронного патруля громадяни несуть кримінальну відповідальність - штраф від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арешт на строк від трьох до шести місяців чи обмеженням волі на строк до чотирьох років, або позбавленням волі на строк до двох років. Погроза вбивством, насильством або знищенням чи пошкодженням майна щодо працівника правоохоронного органу карається виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк. Умисне заподіяння побоїв, легких або середньої тяжкості тілесних ушкоджень - обмеження волі на строк до п'яти років або позбавлення волі на той самий строк. Умисне заподіяння тяжкого тілесного ушкодження - карається позбавленням волі на строк від п'яти до дванадцяти років (ст.342, ст.345 КК України).

Також, відповідно до ст. 3 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», інспектори рибоохоронного патруля мають право застосовувати заходи фізичного впливу, спеціальні засоби і зброю з метою забезпечення виконання правомірних наказів та усних вимог, які добровільно не виконуються.

Відповідальність громадян за перешкоджання діяльності

державних інспекторів рибоохорони

(інспекторів рибного патруля)

За опір працівникам рибоохоронного патруля громадяни несуть кримінальну відповідальність – карається штрафом від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк від трьох до шести місяців, або обмеженням волі на строк до чотирьох років, або позбавленням волі на строк до двох років.

Погроза вбивством, насильством або знищенням чи пошкодженням майна щодо працівника правоохоронного органу – карається виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.

Умисне заподіяння побоїв, легких або середньої тяжкості тілесних ушкоджень – обмеження волі на строк до п’яти років або позбавлення волі на той самий строк.

Умисне заподіяння тяжкого тілесного ушкодження – карається позбавленням волі на строк від п’яти до дванадцяти років (ст. 342 та ст. 345 КК України).


Читайте також:

  ІНТЕРАКТИВНА КАРТА ОСНОВНИХ МІСЦЬ НЕРЕСТОВИЩ ПО СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ


  ДОВІДНИК РИБАЛКИ


  ЗАБОРОНЕНІ ЗНАРЯДДЯ ЛОВУ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ


  Коли клює карась
Коли клює карасьПеріоди клювання карася можна розділити на три пункти. Почнемо по порядку: 1) Перед нерестовий період Навесні, коли вода прогрівається до 14 градусів, починається нерест карася. Ловля в цей період відбувається в завалах торішнього очерету біля ... >>>

  У Сумському рибоохоронному патрулі проведено міжвідомчу нараду
У Сумському рибоохоронному патрулі проведено міжвідомчу нараду27 травня 2020 року на виконання Плану заходів з підготовки і проведення весняно-літньої нерестової заборони у 2020 році в Управлінні проведено засідання постійно діючої міжвідомчої групи з питань охорони та відтворення водних біоресурсів під ... >>>

  За I квартал 2020 року експорт української готової та консервованої риби збільшився на 14%, - Держрибагентство
За I квартал 2020 року експорт української готової та консервованої риби збільшився на 14%, - ДержрибагентствоЗа даними Державної служби статистики України протягом січня-березня 2020 року нашою державою поставлено на зовнішні ринки 980 тонн готової та консервованої риби на 1,9 млн дол. США. Такий результат у грошовому вимірі на 232 тис. дол. США ... >>>

  А що ви знаєте про сазана?
А що ви знаєте про сазана?Сазан (Cyprinus carpio) – прісноводна риба родини коропових. Відрізняться від свого найближчого родича коропа тим, що живе у дикій природі та веде більш активний спосіб життя. Зустрічається в басейнах Чорного, Азовського, Аральського, ... >>>

  Причини хвороб риби та їх профілактика
Причини хвороб риби та їх профілактикаСучасне рибництво, яке включає в себе вирощування риби у рибницьких ставках, природних водоймах і у садкових господарствах, на даний час знову активно розвивається. Найчастіше у рибницьких господарствах розводять коропа, рослиноїдних риб (білий і ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408.

Управління Державного агентства рибного господарства у Сумській області

Адреса: 40009, м.Суми, вул. Першотравнева, 29

тел.:+38 (0542) 779 010 , тел/факс:+38 (0542) 779 010

E-mail: sm.rp@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

f y t t